Ахметова Айсулу Талгатовна
Жұмыс өтілі: 8 жыл
Біліктілігі: педагог-сарапшы
Ата-аналарға арналған ұсыныстар:
Құрметті ата-аналар!
Сіз жұма күні тапсырма жазылған дәптерді аласыз, ал дүйсенбіде топқа әкеліңіз. Демалыс күндері сіз логопедтің барлық тапсырмаларын орындайсыз: артикуляция және саусақ жаттығуларын орындаңыз, сөздерді, сөйлемдерді айтыңыз немесе жеткізілген дыбысты автоматтандыру үшін өлеңді үйреніңіз. Белгілі бір дыбысты бекітуге арналған сөйлеу материалын үйде ғана емес, балабақшаға барар жолда немесе серуендеу кезінде де айтуға болады.
Артикуляция және саусақ гимнастикасы мәтінді мәнерлеп айтып, қимылдарды орындау үлгісін бере отырып, баламен және ересек адамның өзімен бірге жасалуы керек.
Маңызды! Поэтикалық мәтінде дыбыс автоматтандырылған болса, жеткізілетін дыбысты күнделікті түзетіп, баланың өз бетінше сөйлеуінде оның дұрыс айтылуын бақылаңыз. Егер дыбыс сөздер мен сөйлемдерде ғана орнатылса немесе автоматтандырылған болса, онда тәуелсіз сөйлеуде бала оны дұрыс айта алмайды.
Демалыс күндері үй тапсырмасын таңертең орындаңыз. Мұны үстел басында орындау керек, ал айна алдында артикуляциялық жаттығулар жасау керек.
Баламен бірге осы лексикалық тақырып бойынша қажетті суреттерді тауып, қиып, жапсырыңыз, қажетті көмек көрсетіңіз және оған тапсырма орындаңыз.
Барлық тапсырмаларды бірден орындамаңыз. 10 - 15 минут бойы бірнеше рет жаттығу жасаған дұрыс.
Баламен қарым-қатынас жасағанда, өзіңізді ренжітпеңіз және нәресте тапсырмаларды орындамаса, оны ренжітпеңіз.
Сіздің балаңызға қандай гимнастика қажет
Бұл сынақты өткізіңіз: баладан тілді көрсетуін сұраңыз. Келесі белгілерге назар аударыңыз:
бала өтініші бойынша тілін шығарып, бекіте алмайды,
оны жартылай ғана шығарып, тез кері тарта алады,
оны жоғары көтере алмайды немесе бір жаққа қарай шайқай алмайды,
тіл көтерілгенде, төменгі жақ онымен бірге көтеріледі,
шығыңқы тіл дірілдей бастайды немесе жағына ауытқиды;
қатты сілекей ағуы бар,
бала бірден бірнеше дыбыс тобын анық айта алмайды (ысқыру, ысқырық, дыбыстық),
дауыссыз дыбыстардың ғана емес, дауысты дыбыстардың да айтылуы бұзылған (айтылуы орташаланған, дыбыстар арасында анық айырмашылық жоқ).
Егер аталған белгілердің бірнешеуі байқалса, балаға маманмен кеңесуден басқа, пассивті гимнастика және логопедиялық массаж қажет. Кешенде олар нәрестенің сөйлеу аппаратын белсенді артикуляциялық гимнастикаға дайындайды, дыбыс шығаруға мүмкіндік береді.
Консультация кезінде логопедтен пассивті гимнастика туралы білу жақсы. Өйткені, бұзушылықтар әртүрлі болуы мүмкін, барлығына сәйкес келетін әмбебап жаттығулар жоқ. Әрбір жағдайда қандай әдістер тиімдірек болатынын тек маман ғана түсіндіре алады.
Артикуляциялық гимнастиканың жалпы принциптері
Жүйелілік. Бұл аптасына бір рет бір сағаттық гимнастикадан гөрі күнделікті бес минуттық жаттығудың тиімдірек болатынын білдіреді.ойын формасы. Артикуляциялық гимнастика тек пайдалы ғана емес, сонымен қатар нәресте үшін қызықты әрекет болуы мүмкін.
көріну. Жаттығуларды орындау кезінде анализаторлар (көру, есту, сипау) неғұрлым көп қосылса, гимнастика соғұрлым тиімді болады. Көрінуге қалай қол жеткізуге болады? Сіз бала өз көрінісін көретін айнаны пайдалана аласыз. Балаға қарама-қарсы отырған ересек адамның өзі қозғалыстарды орындау үшін үлгі бола алады. Осы гимнастикамен айналысатын басқа балалармен суреттерді, бейнелерді пайдаланыңыз. Тәжірибе арқылы балаңызға не көбірек сәйкес келетінін, оны не ынталандыратынын анықтаңыз.
Ыңғайлылық. Гимнастика ыңғайлы жағдайда жасалуы керек: арқа босаңсыған, қолдар тыныш жатыр, бастың тірегі бар. Бала ыңғайлы болуы керек.
Біртіндеп асқыну. Алдымен қиындықты біртіндеп арттыра отырып, ең оңай жаттығуларды қолданып көріңіз. Әр жолы бір ғана жаңа жаттығуды енгізіңіз, егер алдыңғы жаттығулардың барлығы жақсы орындалған болса ғана.
Мақсаттылық. Егер бала барлық жаттығуларды оңай орындаса, оған бұл гимнастика қажет пе, жоқ па, соны ойластырған жөн. Өйткені, бұл жаттығулардың негізгі міндеті - қазіргі уақытта өте жақсы емес нәрсені қалай жасау керектігін үйрену.
Дұрыс көзқарас. Оны панацея деп санауға болмайды, бұл әдістердің бірі ғана.
Гимнастика техникасы
Статикаға немесе динамикаға бағытталған белсенді гимнастиканың бұл жаттығулары сіз өзіңізді оңай меңгере аласыз. Әрбір поза 5-7 секундқа созылады, бірнеше рет қайталанады.
«Құбыр». Еріндерді түтікке бүктеп, мүмкіндігінше алға қарай созу керек.
«Қоршау». Тісіңізді көрсететіндей күлімсіреу керек екенін түсіндіреміз.
«Құбыр» және «Қоршау» кезектесіп жаттығулар.
«Үй қоян». Азу тістерді аздап ашу үшін жоғарғы ерінді көтеру керек.
«Зұлым ат» Жылқының ырылдағанын бейнелеу керек. Ауаны ашпай, күшпен ауыз арқылы шығарыңыз. Бұл кезде еріндер дірілдей бастайды.
«Торай». Еріндерді түтікпен созу керек, содан кейін жабық еріндермен әртүрлі бағытта шеңбер бойымен айналдыру керек.
«Ат Бала тұяқтардың дүбірін айтып, тілін шертуі керек.
«Саңырауқұлақтар». Тіл қатты жағылады (аспанға бекітіледі) және осы қалыпта ұсталады.
«Гармоникалық». Тілді «саңырауқұлақ» күйінде ұстай отырып, ауызды бірнеше рет ашу / жабу керек.
«Допты ұр.» Беттері ісінеді, содан кейін бала ауаның шығуы үшін оларды аздап соғуы керек.
«Атжалман». Алдымен екі жақты, содан кейін оң және сол жағын кезекпен толтырылады.
«Балық». Беттері тартылып, осы күйде ұсталады.
«Күрек». Босаңсыған тілді төменгі ерінге қою керек (шығармай).
«Ине». Тар тіл мүмкіндігінше шығып тұрады.
«Сағат». Аузыңызды ашып, тіліңіздің ұшымен ауыздың сол және оң жақ бұрыштарына кезекпен тигізіңіз.
«Кесе». Аузыңызды кең ашып, тілді жоғарғы жағынан ұстау керек.
«Фокус». Тілді «кесе» күйіне көтеріп, мұрынның ұшына ақырын үрлеңіз. Мұрынның ұшына мақтаның бір бөлігін қоюға болады.
«Дәмді джем» Жоғарғы ерін кең тілмен жалады (шын джемді жалауға болады).
«Суретші». Тілді аспан бойынша алдыңғыдан артқа қарай (тістерден жұлдыруға) бағыттаймыз. Балаға тілдің аспанды бояйтын бояу щеткасы екенін айта аласыз.
«Тісімізді тазалаймыз». Тілдің ұшын үстіңгі жағынан, содан кейін төменгі тістердің бойымен бір шетінен екіншісіне қарай тарту керек.
«Маймыл». Аузыңызды аздап ашып, тіліңізді төменгі ерін мен төменгі тістер арасына қойыңыз. Еріндер бір-біріне жақын.
«Бульдог». «Маймыл» позициясынан тілді жоғарғы ерін мен үстіңгі тістер арасындағы позицияға жылжытыңыз. Еріндер жабылады.
«Шеңбер». Аузы жабық. Тіл ішкі жағынан қозғалады, тілдің ұшымен шеңберді тегіс сызады.
«Желкен». Тілдің ұшы жоғарғы тістерге тіреледі және осы қалыпта ұсталады.
«Әткеншек». Ауыз ашылады, тіл кезекпен жоғары көтеріліп, төмен түседі.
«Барабаншы». Күлімсіреп, аузыңызды ашыңыз, тілді жоғарғы тістеріңіздің артына қойыңыз, қатты, анық, бірнеше рет қайталаңыз: «D-D-D-». Біртіндеп қарқынды арттырыңыз, тістерді біріктірмеңіз.
«Қамырды илеңіз». Тіл төменгі ерінге тіреледі («скапулада» сияқты), ал ауыз ашылып жабылады, еріндер тілге ұрады.
«Тілді тістеп алайық». Күлімсіреп, аузыңызды ашыңыз, тілдің ұшы мен ортасын тістеңіз.
— Кәмпит қайда? Ауызды мықтап жабу керек, тілдің ұшы бір немесе басқа жаққа ішінен басылады.
«Түркия» («Сөйлесу жәшігі»). Күлімсіреп, тістеріңізді көрсетіңіз, аузыңызды ашыңыз, кең тілді үстіңгі ерінге қойыңыз және тілдің ұшымен жоғарғы ерін бойымен алға-артқа жылдам қозғалыстар жасаңыз, тілді жоғарғы еріннен жұлып алмауға тырысыңыз.
«Пароход ызылдайды». Күлімсіреу, сіз тіліңізді тістеп, ұзақ уақыт бойы «s» дыбысын айтуыңыз керек.
Бұл жаттығуларды үнемі орындаңыз, бірақ оларды балаға ауыртпалықсыз жасаңыз, сонда сіз міндетті түрде ілгерілеуді көресіз! Сөйлеуді дамытудың басқа әдістері туралы ұмытпаңыз.
Саусақ гимнастикасы
Артикуляциялық гимнастика